Chockar.

 
Med ett inlägg.
Lite för lite tid till denna på senare tid, så klart prioriterar jag inte heller.
Kameran är så smutsig, så jag tar nästan inga foton numera heller, och med det blir det inga inlägg här.
 
Men den här bilden får vara med, jättefin på Lia.
 
 
 
Det här är min morgonkompis. Hon vaknar nu mellan 04-05 nästan varje morgon. Någon dag i veckan vaknar hon 05.30. Veckans sömnmönster går på intervaller.
Bävar inför tidsomställningen, då jag kommer faktiskt kliva upp kl 03 några dagar i veckan.
Hon är bara så. Jag var också väldigt morgonpigg och framför allt hungrig på morgonen, och är det fortfarande. 
 
Nu ser jag fram emot min sista praktikvecka på Vännäsby skola. 
 
Lill har haft det jobbigt på förskolan. Mycket gråt och klump i hals och mage innan vi ska dit.
Men över förra veckan vände det, nu är det bara roligt för henne, men fotfarande lite ångestfullt att säga hejdå. Hon hanterar det genom att snabbt få det överstökat och vilja stå i fönstret och vinka. Inte bara på förskolan, utan alla avsked, om jag ska gå ut med hundarna, cykla till skolan osv.
 
 
Nu har jag bestämt att Lill ska vara blöjfri under dagarna här hemma, och snart, under utvecklingssamtal på förskolan, önska att hon är det även där. För hon kan. Det är bara dumt att hon har blöjan.
Hon säger till själv ibland, och de andra gångerna hinner vi sätta henne på toaletten.
 
Just i detta nu river Lia sönder ytterligare en bok. Jag har fått slänga tio kära böcker under de två senaste veckorna, och jag blir så arg. Totte. Emma och Barbapapa. Måste köpa om dom.
Till och med de tjocka pekböckerna strimlar hon. Och hon klättrar. Överallt så mycket hon kan.
 
 
I dag ska nog Lill åka tåget in till Umeå med sin mormor.
 
 
 
 
Hoppas ni får en fin höstdag. Det är verkligen fint ute nu med alla knallgula träd, som en färgklick.
 

Kommentarer
Postat av: Sofie Genbäck

Så kul med ett nytt inlägg! Går in nästan varje dag och kollar, hoppas du hittar motivationen igen :)
Kommer du gå tillbaka till mammaledighet nu?
Trevlig helg!

2012-10-13 @ 10:48:45
URL: http://myeverydaylife.blogg.se
Postat av: Linnea

Så roligt att du går in och läser här!
Nej jag läser ju nu heltid, så när praktiken är slut återgår jag till universitetet, Anton är hemma med barnen :)
Hoppas ni har haft en jättehärlig helg! Nu är det väl nära med inflyttningen?

2012-10-14 @ 20:04:59
Postat av: Sofie Genbäck

Okej!
Vi har haft en bra helg, mitt i flyttkaoset. Vi får nyckeln i morgon och är såklart jättespända! Men vi kommer inte att flytta för om någon vecka, då vi målat och tapetserat om en del rum.

2012-10-14 @ 20:44:17
URL: http://myeverydaylife.blogg.se
Postat av: Farmor

Tycker också att det är kul med ett nytt inlägg:)även om jag pratar med er ett par :) ggr i veckan .kram

2012-10-16 @ 20:39:26
Postat av: Linnea

Så härligt att du också är här och kikar Lena! Kram

2012-10-25 @ 08:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0