Sen kväll

Jag älskar att ställa fram klockan till sommartid.
Har alltid gjort det eftersom det betyder att det blir morgon fortare och alla måste vakna och stiga upp med mig.
 
 
___
 
Men nu tror jag att det inte är till vår fördel. Lia, vår lilla trubbelmakare har än en gång sett till att göra livet spännande för oss, istället för att somna tidigt som hon alltid gjort, är hon nu vaken till klockan 20 eller som i kväll 21.
 
__
 
 
Jag är mycket hellre uppstigen med ett barn i ottan och får en hel kväll för mig själv, än sovmorgon om det innebär att förlora de mycket värdefulla egentidstimmar varje kväll dvs, barnen somnar ungefär kl 18.
Jag är ju ingen kvällsuggla direkt.
 
__
 
 
Ska försöka hålla mig vaken nu och ta en stund för mig själv, leta solglasögon. Jag är ute efter stora tjusiga 50-tals solglasögon som inte finns på så många ställen, men har kanske tur i kväll.
 
__
 
 
I går hade vi visning nr 2 av lägenheten. Man vet aldrig hur det blir, hur de tänker. Men, en tjej ringde upp mig i kväll och funderade över lite mått, samt undrade när vi skulle flytta, så det är väl positivt.
Hoppas på att få över lite pengar i den eventuella försäljningen och hitta en stor bra lägenhet åt oss snart. Drömmen vore en 4a, eget sovrum till oss alla.
Som Harry skulle sagt, det är vi väl ändå värda.
 
 
__
 
 
 
 
 
Trackback
RSS 2.0