Smultronställen

En plats som jag tycker mycket om är min morfars stuga i Pengfors.Vi åker dit med tanken att Soda ska få bada och springa av sig, men också barnen hamnar i vattnet varje gång och leker med sanden.

Soda och jag premiärsprang elljusspåret i dag och det gick riktigt bra. Hon drog mig framåt nästan hela vägen, konstigt, hon som jag vanligtvis skäller på för att hon är så seg. Hoppas den nya energin hos henne håller i sig, för det är roligt att ha en springkompis. Vi avslutade turen genom grusgången och slutligen skogen bakom huset som jag vuxit upp i, som jag säkert inte satt foten i på femton år eller så. Det var en härlig känsla att vara där igen.

I morgon ska Lidia och jag gå på loppis, det ska bli så roligt! Hoppas jag kommer hem med bra saker till lägenheten. Kan gott tänka mig en fin billig taklampa till hallen, det blir så mörkt här när kvällarna faller på. I kväll var första kvällen då jag tände ljus, och då blev det genast mycket mer hemma här. Sedan ska pappa bjuda oss alla på middag, härligt härligt!

Ha en jättefin måndag.

 


Kommentarer
Postat av: Åsa

Åh så mysigt de ser ut :) ett riktigt smultronställe!
Milou gillar inte att bada i sjöar lr hav.. Roligt att se andra barn göra de :)
Hoppas vi ses snart! Kram

2012-07-10 @ 11:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0