Vännäsdagar

 
Barnkanalen visar 'I drömmarnas trädgård' direkt från halv 6, och då får jag starka minnen om hur jäkligt vi haft det med hennes sömn. Då hon var uppe ibland hela nätter och vi la henne i sin babysitter och satte på 'I drömmarnas trädgård', och hon satt i den medan jag fick ta igen mig på soffan bredvid.
När jag får se tillbaka på den tiden med andra ögon förstår jag inte varför vi inte tog till hjälp direkt från början, gjorde ordentliga sömnutredningar och tog till allt vi kunde. Men det är väl svårt att se när man är mitt upp i det, man bara fortsätter lunka på.

Det var ju inte så länge sen.

Lill har vi också sömnproblem med just nu, hon somnar oftast inte före kl 22, och det går ju inte. Funderar på att minska eller helt ta bort hennes lunchvila. Jobbigt, hon behöver ju den efter timmar av stimulans på Vännäsbadet eller lekparken.


Dagen blir fin ändå, trots sömnberövningen. Vi ska ut en sväng på marknaden. Förhoppningsvis sover hon i vagnen hela tiden så jag kan fokusera på Lill.
Vi ska köpa lite roliga leksaker som hör Vännäsdagarna till och åka lite karusell. Vi har bara åkt tåget ännu, men Lill vill gärna prova fler. Vi vågar inte riktigt släppa henne ensam på de större karusellerna. Synd att inte en vuxen kan/får följa med sitt barn på alla.


 
Med den alldeles bedårande virkade lilla apan som jag  köpte från marknaden.
 
 
 
 
 
 
Varm och skön sol.
 
 
 
Anton vann en hammare till Lill som Lia bet sönder på ungefär 3 sekunder.
 
 
Hoppborgen är en favorit.
 
 
 
I går förstörde Lia Lills solglasögon. Vågar inte ens tänka på hur hon kommer reagera när hon märker det, dom har ju nästan blivit en del av henne.
 
 
 
Vår uteplats här som vår familj helt har tagit över. Jag hänger tvätten här ute och barnen härjar på bänken. Lite samma känsla som att ha eget.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linn

Så mysigt Linnea! Vi vill komma och hälsa på er snart!:)

2012-07-08 @ 19:06:47
URL: http://linnlundberg.wordpress.com
Postat av: Linn

Så mysigt Linnea! Vi vill komma och hälsa på er snart!:)

2012-07-08 @ 19:06:51
URL: http://linnlundberg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0