Lill-Britt 2 år!

 
 
 
 
 
Vad tycker ni, lika eller icke?
 
 
Tänk att vi fick så fina barn!
Det här får förstoras och sedan sättas upp på väggen.
 
 
Var så väldigt nöjd över sin one-piece och bar den hela dagen och kvällen.
 
 
 
 
 
 
 
 
I mammas gamla klänning. Såklart.
 
'
Kära morfar, mammas faster Ewa och gammelmormor samt övriga gäster under söndagen bjöds på en halv tårta från firande dagen innan. Så ofint av värdinnan.
 
 
Söta stora kusin Emme.
 
 
Andra satt bara vid sina iphones, så oförskämt!
 
 
Sång, tårta och blåsa ut ljusen.
 
 
 
 
Nyvaken, fullt med folk hemma och blev blyg. Men visar stolt upp alla presenter för alla ändå.
 
 
 
Jag blev glad över att få återse min gamla Pippi-docka som jag inte sett på säkerligen över tjugo år.
Lill fick en Pippi-docka av Erik och Kerstin under lördagens kalas, då tyckte jag det skulle passa sig att den nya Pippi och den gamla fick bli ett radarpar här hemma i barnens rum.
 
 
 
Lia har hittat farbror Eriks näsa. Hon har riktigt farliga nypor, det gäller att hålla hennes naglar i trim annars riskerar man tappa hudbitar här och var.
 
 
 
Söta Tone och hennes mor. "Dagen innan"-kalaset.
 
 
 
Fröken Milou på prommis.
 
 
Alla våra barn som jag gillar att ta gruppbilder på.
Saknas gör Meoh 1,5 år.
 
 
 
 
Lia 9 månader och Theo 1,7 år har samma storlek i kläder.
Liten kille och stor tjej.
 
 
 
 
 
Inte utan min tutte!
 
 
 
 
 
 
När det är sitt eget kalas får man dra sig lite undan en stund.
Visst har hon en fin dräkt på sig? Fynd från KappAhl.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Min gamla Pippi till höger som det faktiskt sitter en IKEA-lapp på. Det hade jag aldrig gissat.
 
______________________________________________________________________________
 
 
Det blev två underbara dagar med jättefina paket. Hon fick flera filmer med Emil och Pippi, hennes nya idoler som vi ser på flera flera gånger om dagarna.
I övrigt fick hon kläder, pengar, ritbok med kritor, Barbapapa-pussel, många jättebra böcker om Totte, Richard Scarry och Barbapapa, den fina Pippi-dockan som hon håller så kär, och ett par skidor som man spänner över skorna samt stavar.
Av mig och Anton fick hon en Babuschka-docka med fem andra dockor inuti sig. Den hoppas jag att hon ska kunna spara tills dess hon är alldeles vuxen.
Till fika bjöds det, tårta, cupcakes, bullar, snickerskakor, farmors jättegoda tre-lagers kaka, hallongrottor, kolakakor och arraksbollar.
 
_________________________________________________________________________________
Trackback
RSS 2.0