Fantastiskt.

Jag ska inte tala om hur jobbigt det var i natt när Lia var vaken mellan 0.30 - 7.30. Utan sovpaus.

Jag ska inte heller klaga på hur besvärligt det är att det visade sig under eftermiddagen att flickan fått feber och att den inte svarar särskilt bra på Alvedon.
Med andra ord kommer det förmodligen bli väldigt dåligt med sömn även denna natt. Och som hon kommer skrika och gnälla, änglabarnet.

Jag är så glad över att jag fått jobb!
Som lärarvikarie!
I Vännäs kommun!
Jag sökte jobbet via Vännäs hemsida flera dagar efter sista ansökningsdag och trodde nog inte att min ansökan ens skulle behandlas.

Nu faller alla pusselbitarna på plats.
Vilken känsla, att få jobba med det man älskar och få pengar för det.
Jag ska vikariera tisdag och torsdag, pendla mellan Brån skola och Vännäsby.
Det ska bli oerhört roligt.


Jag sökte även jobb inom Umeå kommuns skolor som vikarie, och även dom ringde mig i dag.
Men jag la dom på is. Hoppas istället på att jag nu får in en fot i Vännäs skolor och får jobba allt jag bara kan under året.

Nu börjar snart Anton sitt första av tre nattpass. Jag ligger på soffan för att vara nära sjukligen.
Jag ser fram mot kvällens avsnitt av Skavlan.

Tråkigt för Lill att behöva vara inne hela dagen i morgon då lillasyster inte kan vara ute. Hon kommer klättra på väggarna här hemma.
Som hon redan gör. Hon har ramlat illa två gånger i dag. Värstingen.

Just ja! Måste komma i håg att önska böcker till Lills födelsedagspresent om någon vill ha tips.
Det påminner smärtsamt varje kväll när det är läggning.
Roliga böcker helt enkelt, gärna storböcker, gärna Barbapapa.

Kram till er, hoppas ni får sova gott!

Trackback
RSS 2.0