31 dec.

Gårdagen var mycket trevlig för oss. Dagen spenderade vi kanske två timmar på kalas hos min syster, för att sedan rusa hem och städa i ordning för våra gäster som skulle anlända kl. tre.
Lill sov tre timmar medan sällskapet var här, och Lia likaså med ett par timmar emellan varann. Vi passade på att äta medan.
 
 
 
Så nog hade jag kunnat räkna ut att natten skulle sluta... börja... väldigt tidigt.
 
 
 
Lia klev upp som en sol halv fyra. Lill klev upp tidigt hon med, fastän hon var vaken ända till klockan elva, och hon hade nog kunnat hållas uppe till tolv-slaget.
Hon stod i fönstret och tittade på fyrverkerier och ljus-ballongerna i luften,och pratade oss alla less om hur dom skulle upp till alla stjärnor och månen.
 
 
Jättegod mat och toppen sällskap.
 
 
 
Men, jag kan ju inte fira nyårsafton, det går ju inte.
 
Efter att jag nattat Lill slumrade jag till en liten stund, då kom Anton och väckte mig när det bara var en liten stund kvar till tolv-slaget.
 
 
 
En av våra grannar hade verkligen slagit på stort och färgade himlen vackert i alla färger. Sammi låg under täcket i min säng och skakade.
 
 
 
Vi började se King Kong, men jag var absolut tvungen att ursäkta mig efter en halvtimme då jag suttit och nickat och blundat och var så jättetrött så.
I mitt försvar hade jag varit uppe nästan ett helt dygn, och visste att barnen skulle vakna om bara ett par timmar. Så jag sa godnatt och lämnade våra kära gäster i soffan. 
 
 
 
 
Nä, jag kan inte fira nyår. Kanske om ett par år. OM Lia börjar sova ordentligt. Det får bli mitt nyårslöfte, att skärpa till mig och inte låta henne sova för mycket under dagarna.
Även om det är otroligt skönt att få några timmar för mig själv.
 
 
Vi säger så, det är hög tid. Vad är ditt nyårslöfte?
 
 
 
Jag tycker så mycket om den här dagen, 1 januari.
 
Jag minns att jag brukade gå ut och gå med Junior på nyårsdagen, alldeles på morgonen och det var helt tyst, vitt, rent och ett lugn hade lagt sig över Vännäs.
U2 var den musiken som lyssnades på, alltid denna dag.
 
 
 
 
I dag får jag inte riktigt samma känsla då himlen är så tråkigt grå. Här vill jag inte heller gå ut och gå, tråkiga Tomtebo, tråkiga Umeå.
Men om Lill vill ska vi gå ut och åka i pulkbacken och titta på alla barnen. Hoppas din 1 januari blir fantastisk.
 


 
 
 
 
Trackback
RSS 2.0