Vacker morgon

var det i går.
När de allra första solglimtarna träffar fönstret rätt och landar på denna fina som jag fått eller lånat från Ersmark måste kameran fram, för det blir så fint.
Borde hänga den på annat vis så solen hittar den en längre stund under dagen.
En riktig glädjespridare blir det.
Nu vill jag inte ens titta ut, snöstorm är vad vi har. -0 grader.
____________________________________________________________________________________
Funderar mycket nu över barnomsorg, vad ska vi välja - förskola eller dagmamma?
Jag gillar mycket med dagmamma, och vi hade bestämt att barnen skulle få börja där i höst.
Men då har jag inte tänkt på att hos dagmamma har barn kanske inte kompisar i samma ålder.
Är det viktigt?
______________________________
Jag har för mig att jag inte gillar dagis. Det känns så opersonligt, barn kommer hit och dit, så många att det inte går att hålla reda på alla, barn glöms bort, personal kommer hit och dit, byts ut, samt omotiverade vikarier.
Det som är positivt med dagis är att det finns en stor yta för barnen att röras i, och att om en personal blir sjuk är de van vid flera andra.
Blir en dagmamma sjuk får ju barnen gå till en annan.
Vad tycker ni som läser?
_______________________________
Jag gick hos dagmamma, hon var rätt hård och jag vill minnas att hon skällde ofta. Kanske var hon trött och hade ingen annan vuxen att ventilera med.
Då sågs vi dagbarn och dagmammor i Vännäs inte med varann så ofta. I dag har de en lokal som de alla träffas i några gånger i veckan och leker i.
Men vi hade det bra alla vi som var hos henne ändå.
Jag gick där i sju år, så vi lärde känna varann nästan som syskon. Men i dag hälsar vi knappt med varann när vi ses, så knasigt.

Kommentarer
Postat av: farmor

Ja det finns många val i livet.Jag skulle föredra dagis och då efter god erfarenhet när din sambo växte upp :)



2012-02-28 @ 22:47:38
Postat av: åsa

svårt val. Man vill ju det absolut bästa för sitt/sina barn. Båda kan absolut vara bra.

Hittar man rätt förskola där det är bra personal som gillar sitt jobb så är det ett plus. Kanske kan kolla upp hur det är i Vännäs? Vad andra föräldrar tycker om förskolan?



Vi kommer att köra på dagmamma för M.( Om det finns där vi ska bo i framtiden :)) Sen vill man ju självklart kolla upp hur dagmamman är också, så inte hon lr han har jobbat för länge & inte är en tråkig en som inte hittar på för lite aktiviteter.



Hoppas du kan bestämma dig, det blir nog rätt beslut vad du än väljer.

kram

2012-02-28 @ 23:19:40
Postat av: Linnea

Lena, ja, ja vet ju att Anton hade det jättebra på sitt dagis när han växte upp. Fanns det någon särskild anledning varför ni valde dagis framför dagmamma? Eller blev det bara så? :)



Åsa, åh så spännande! Varför tänker ni ta dagmamma?



Tack för era kommentarer, känner att jag vill ta in så mycket åsikter och erfarenheter som möjligt.

2012-02-29 @ 06:16:50
Postat av: mamma

Jag tycker nog oxå att du ska prova förskola. Du har ingen erfarenhet därifrån och jag kanske tror idag att det är ett bättre alternativ fast jag själv förordade dagmamma när ni var små. Det går alltid att byta om barnen inte trivs, men börja med förskola.

2012-02-29 @ 14:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0