Tittar på familjen Annorlunda.

Och tycker att dom är helt galna.


Nu äro vi hemkomna från en jättehärlig helg i Vännäs. Vill aldrig åka tillbaka till Umeå när jag är där, förutom att åka hem till Anton.

Men förgjordat kallt har det varit.


Lia har sovit bredvid mig på golvet och sovit lite bättre än vanligt, så planen är att vi nu ska ordna egen säng till Lill i eget rum och låta Lia sova mellan oss i stora sängen.
Då någon finns direkt tillgänglig för att stoppa in tutten och bara höras och kännas för trygghetens skull tror jag att vi kan förlänga nattsömnen.

Anton och jag var faktiskt på en sömnutredning, eller sömnkonsultation, i veckan hos vår distriktsköterska.
Jag tycker att det var väldigt värdefullt att få bolla idéer med någon professionell.
En intressant sak som vi fick höra var att Lia förmodligen är ett barn som behöver mycket sömn under dagen för att kunna sova bra under natten. Så därför ska vi inte hålla henne vaken i flera plågsamma timmar utan låta henne sova när hon behöver det.
Det ska bli intressant att se om det blir bättre efter ett tag.

Om det inte förbättras någonting ser vi fram mot natten då vi (äntligen) får ställa fram klockan! Och till hennes 1-årsdag. Det sägs att eventuella sömnrubbningar ger med sig vid den tiden.

Trackback
RSS 2.0