Lycka är...

Att vakna upp av sig själv kl 04.00 och märka att jag är den enda som är vaken.
Somnar om till kl 04.45 innan jag hör Lia ligga i sin säng förnöjsamt prata för sig själv.
Hon sov sin längsta natt sedan hon var nyfödd. Från 18.30-04.45 i ett.
Ingen välling, ingen mardröm, inga hostningar och ingen borttappad tutte.

Tala om vardagslycka. Nu har jag fått sova bra flera nätter på raken och dagarna blir så mycket mer lättsamma.

I går gick vi ut när det var så fint. Solen sken och det var endast -5 i solen, -15 i skuggan ungefär. Ganska lagom.
Lia sov hela tiden i vagnen, vilket är en förutsättning för att jag ska ensam kunna vara ute med dom.
Jag har nämligen fullt sjå med att hålla reda på Lill som tycker det är jätteroligt att springa åt motsatta håll och bli jagad, samt att gå långt ned i vägkanterna, bara för att inse att hon inte tar sig upp igen, börjar gråta och då måste jag vada ned och hämta henne.
Alldeles blöta byxor och skor blir det då för mig, kanske jag också måste ha overall.

Nu har Anton jobbat sina fem nätter och är långledig. Helt underbart. Jag ska jobba nästa vecka och sedan åker vi mot Lycksele och Åsele nästa helg!
Det kommer bli jättehärligt, fantastisk mat, sällskap och barnvakt som de alltid erbjuder.

Nu sover flickorna och jag kokar mina lunch-ägg. Hoppas att dom sover en timme till så jag hinner se ett avsnitt av min nya favoritserie "familjen Kardashian".
väldig ytlig serie, jag vet =)

Trackback
RSS 2.0