Lördag & söndag.

Blev så arg över situationen med vår mäklare och stressad över att möjligen inte få flytta härifrån innan sommaren, att det enda rätta var att ta den energin till att träna.
Sprang ett bra pass och efteråt ville Lill vara precis som mamma.
Stressen försvann när mörkret föll och
vi hade en fin kväll med melodifestivalen, min nya favoritlåt är Danny - Amazing!! Så bra träningslåt.
Söndagen började redan klockan fyra för mig och de väldigt morgonpigga barnen.
Klockan sju var det dags för den vanliga havregrynsgröten med mosad banan, som jag nu introducerar för Lia och det går mycket bra!
Jag tycker att den känns mer rejäl än den smaksatta pulvergröten vi köper.
Det är skönt att de bägge har samma rutiner, mat som sov så blir vardagen enklare för mig.
En halvtimme efteråt var vi så duktiga och gjorde blåbärsmuffins. Blåbären skickade snälla farmor med från Åsele.
Blåbären var goda, men kalla tyckte hon.
Väntar på efterrätt. Sätter jag Lia i denna stol med en bunt mariekex har jag många minuter för mig själv.
Vi skippade förmiddagsvilan och åkte till Röbäcks 4H- gård med vännerna.
En bam till Lills förtjusning.
Och pratglada får.
En ännu mer pratglad gris, en av två.
Fina pojkarna kollar in kaniner.
Fina sociala små hästar.
Solen sken men vinden blåste riktigt kallt.
Antons barndomsvän Jim beordrade hästen att lägga sig ned, och det gjorde den.
Fler bams.
Marsvin. Beskrev det bäst som råttor för Lill.
En riktig katten Gustaf fanns där.
Nu börjar Umeå kännas lite lättare och lyckligare i takt med att det blir varmare och ljusare.
Men vårsolen är inte skonsam mot lägenhetens alla vrår, huvva så dåligt jag mår av all smuts som kommer fram nu.
____________________________________
Söndagen fortsatte i trevlig anda då barnens mormor och moster hälsade på en stund.
_______________________________________
Nu är planen att föräldrarna ska se flera avsnitt av Modern Family, men pappan har somnat i och med läggning av Lill så vi får se hur länge jag orkar sitta kvar här.
En trevlig vecka önskar jag dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0