En lyckans dag!



Jag kommer från en familj som älskar kungafamiljen på pappas sida.

Min farmor hade inramade bilder på Silvia och barnen i sitt hem, samt en bok jag minns att jag tyckte om att bläddra i. Hon var just väldigt förtjust i Silvia, tyckte att hon var så vacker och gjorde ett sånt fint arbete med världens barn.

Farmor och faster Ewa åkte till Stockholm nästan varje sommar under många många år, och då kan jag bara anta att en promenad till Slottet var självklart. Mina fastrar åkte till Stockholm till Victoria och Daniels bröllop för att vifta med flaggor och ge lyckönskningar.

När vi fick reda på att bror Fredriks flickväns, numera frus, syster var ihop med och numer gift med kungabarnens kusin, var den omedelbara reaktionen från de flesta "tänk om farmor visste det!"



Därför kanske det inte är så konstigt att även jag tycker mycket om vår kungafamilj.
När Daniel gjorde sitt pressmeddelande i morse klockan sju, satt jag i bilen och blev så rörd när han berättade att en dotter hade fötts.
I morgon får vi reda på namnet, är det inte spännande! Jag gissar på Alice!

Jag tror att flickan är lik Victoria, hon har så starka drag.
Klockan tolv saluterade kanoner från ett grönt Stockholm, såg ni det? Ingen is på vattnet. Det såg ut som vår.
Här hemma kämpar jag på med ett projekt som ska provocera fram våren, visar det i ett senare inlägg.



Grattis grattis Victoria och Daniel!


Kommentarer
Postat av: mamma

Ja, det var väl vad alla tänkte - tänk om farmor hade fått leva och vara med om att Fredrik har träffat Oscars familj och dessutom i samband med Emmas och Oscars bröllop då Viktoria och Daniel var med.

2012-02-24 @ 08:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0