Ord.


Kom att tänka på att Lill numera börjat sätta samman tre-ords-meningar.
Det är lite av varje, men ofta visar det sig som "jag vill inte", "jag är mätt", "vill gå ner".
Ibland lägger hon till fler ord som blir till fullständiga meningar: "nej jag är mätt mamma".

Just nu sitter hon här bredvid mig i soffan och ser på Pettson och Findus. Hemkomna från en trevlig kväll på Ön med farmor och farfar och övrig släkt. Vi har haft femkamp där jag och Anton slutade på en andraplats av fyra.

Helt från ingenstans tar hon handen och stryker mig på kinden flera gånger, hon är så mysig sådär.

Lia kan också flera ord som sägs varje dag: Hejdå!, Mamma, pappa, Lia, sockar, skor, tutte (ropar på tutten när den är borta), Soda, kaka, katt, anka, gunga. Och när man frågar vars någonting är, ropar hon "där!" även fast hon inte vet alls.

Nu inväntar vi att barnen ska somna och därefter ska vi se slutet av 'The Wrestler' som jag somnade till i går.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0