Så roligt!



Det bästa från mitt 80- och tidiga 90-tal.




Det här måste nog vara det första jag minns från teve.




Lite sorglig introsång, men ändå sådär jättefin.





Jag minns särskilt "Barbapapas nya hus". Den boken måste jag köpa till Lill.







Två minuter in i klippet. Spänn fast säkerhetsbältet! Oj oj så läskig tant fortfarande är.





Jag bara måste ha druckit min välling till Björne, för så fort jag hör och ser denna vinjett börjar jag tänka på, och nästan känna doften av just välling.






Jag har sett alla avsnitt av Fem myror, och minns nästan allt. Alla är helt underbara.
Men.
Just detta avsnitt.
Bokstaven Y.
Evas klänning.
HERREGUD, KLÄNNINGEN!
Som jag tjatade på mamma att hon skulle göra en till mig. Jag vill fortfarande ha klänningen! Den är SÅ jag.




Tänker på sommarlovsmorgon.






Det går ju att kolla på dessa klipp från barndomen hur länge som helst. Och jag har väldigt stark koppling till många av dom, såg jag alldeles för mycket på teve som barn tro?

Men dessa speciellt utvalda är de som jag minns allra mest.

Det måste nämnas att den sång som är evigt förknippad till Linnea Dunders tidiga liv är Klas Klättermus. Jag har förgäves letat efter den att visa dig, men det är en svår rackare att få tag på!
Du kan den säkert.


Vad minns du mest från då du var liten?


Jag utmanar!

Malin

Åsa

Linn

Maria



Kommentarer
Postat av: åsa

åg herre gud, ja kommer också ihåg dom dära klippen. så underbart! man minns små saker från barndommen hur man satt framför tv på GOLVET, inte i soffan, för man ville sitta så nära tv som möjligt :)

2011-09-16 @ 11:21:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0