Snart godnatt.


Pju. I kväll hann klockan bli halv nio innan bägge barnen somnade. Lia hade lite svårigheter att komma till ro, så därför tog det sån tid. Jag inser att det faktiskt i kväll är Antons sista kvällspass (någonsin?) iaf på ett bra tag, eftersom han börjar jobba natt på måndag.

Jösses så skönt!

Nästan så att jag borde fira med ett glas vin eller nåt, men det har vi inte.
För, att vara ensam på kvällarna är lite trixigt. Men det går alltid. Lill är så snäll och sitter och pjollrar med någonting i soffan och väntar tills Lia somnat utan att bli grinig, hon är ju underbar.

Jag märker att jag är lite ringrostig när det gäller läggningen med Lill för övrigt. Jag har ju inte gjort det bara hon och jag, sedan Lia föddes. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, vilka sagor jag ska läsa, hur jag ska läsa dom, om jag ska sjunga eller bara prata ramsor osv.
Jag tror verkligen att hon föredrar Anton då, dom har så roligt och hoppar och skrattar och har sig. Han är tveklöst den roliga.



Nog om det.
Efter en redig kopp kaffe fick jag energi nog att bege mig med barnen mot lekparken i eftermiddags.





Mutor finns det gott om.






I min älskade pippitröja. Som jag väntat på att hon kan börja använda den!




Ankorna kommer nära.




Tittut.






Lite för mäktig för Lill.





Här ville hon sitta hela dagen lång.







Lia fick hänga med.




Mycket frustration hinns med.




Lill tycker att Lia ska få smaka vatten. Och det tycker jag också.
Måste kolla upp när bebisar får dricka vatten.




Härliga bilder från veckan,








Lill visar mormor och farmor hur man använder en iphone. Jag blir lika paff varje gång jag ser henne sitta och leka med den. Hon låser upp den helt själv och hittar till sina favorit-appar och leker för sig själv.



Ha det gott och köp Klick-tidningen i morgon, kändisar väntas dyka upp där!


Kommentarer
Postat av: mormor

jag har sett kändisarna i tidningen idag, det var kul. fina bilder och fina barn

2011-09-02 @ 13:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0