Uppdatering sömn.


Det går åt pipan, det här med att ta tag i Lias sömn. Upp som en sol klockan fyra, och ned som en pannkaka innan klockan slagit halv sju. Och hon hinner oftast vakna till en eller två gånger innan "morgonen" är kommen.

Jag vet ju att jag måste försöka hålla henne vaken.... men det är svårt.
När jag är supertrött efter ett fjortontimmarspass med dom två, nästan utan rast, och flickstackarn bara skriker och vill inget hellre än att få slumra, då är det lätt att bara ge med sig.

Men. Det här går ju inte längre. Så, i morgon bitti är Anton ledig många dagar. Då ska jag ta tag i detta, när vi kan dela på oss. Det gör nog jättemycket om vi bara håller henne vaken en timme till, i bästa fall en och en halv. Ett knep är ju att gå ut och gå med vagnen, för där somnar hon inte, men då jag tillhör de människor som skäms när mina barn skriker ute i det fria, är nog inte det ett alternativ. Kanske är Anton mer öppen för det.






Tur att hon är så rackarns söt.

Nu ska vi bara återställa sömnhistorien så är hon helt perfekt!




Det här är den första bilden jag tog med min iphone, i juli 2010, då var Lill precis lika gammal som Lia är nu.
Lite kul är det att kika genom alla bilder vi tagit, det syns ju vad hon har vuxit. Titta vilka härliga bebisben hon har.

Jag satt en kväll och tittade på bilder när Lill var nyfödd och framåt, och det syns mycket nu att systrarna liknar varann.





Sista bilden innan Lia föddes.



På BB.
På akuten för den gräsliga hostan hon drogs med så länge. Här är hon tio dagar om jag inte minns helt fel.
Då är man verkligen för liten för att behöva handskas med sådana jobbiga saker.


Midsommarafton.


Älskar den här bilden. Hon vaknar alltid såhär lycklig och funderar över vad dagen har att erbjuda.




Tumme ned för att åka bil.



Där fick ni se några bilder från min telefon, utan mening eller mål.

Kommentarer
Postat av: åsa

åh ja hoppas att hon sover om natten snart så att du får sova ut en morgon :)

fina bilder, det syns verkligen att det är fröknarna Dunder. kram

2011-10-04 @ 21:57:36
Postat av: linnea

Tack! Jag tror att det kommer ordna sig snart :) och när det gör det, då minns man inte tillbaka på hur jobbigt det har varit innan. Jag steg ju upp med Lill halv fem varje morgon med.... ganska länge, kanske tills hon blev nio månader.

2011-10-05 @ 08:53:59
Postat av: Farmor

Vad underbart att få se alla bilder,du gör det bra och har rätt inställning ,det kommer att bli bättre.

Ska bli så härligt att få ha Lill ett par dagar.Du är så välkommen du också om du känner för det.

Kram

2011-10-05 @ 19:50:43
Postat av: linnea

Vi lyckades hålla henne vaken en halvtimme mer än vanligtvis, det är ju alltid något ;) och kanske lyckas vi med ännu en halvtimme i morgon, vi tar det lite pö om pö.

Ja ni kommer få så roligt! Lill trivs ju så bra med faffas :) funderade på om jag också skulle komma, men det är väl ändå roligast om ni får ha Lill själva :) Och jätteroligt för Eivor att äntligen få träffa henne igen. Kram

2011-10-05 @ 20:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0