Härliga lönedag



Jaa! I dag får vi våra förtjänade slantar! En lyckans dag.
Innan vi fick barn var vi förfärligt dåliga med att hantera pengar, och det slutade oftast med att vi spenderade ohyggligt mycket av dom på märkeskläder och lyxmat.

Det lockar inte alls längre. När jag går på stan kommer jag på mig själv med att inte vilja handla till mig själv, jag blir bara sönderstressad och kommer istället hem med leksaker eller kläder till barnen. Det känns så mycket mer värt.

Vi är numera duktiga med våra slantar och ser till att fylla förråden med mat och alla hygienartiklar i första hand.


Jag har längtat efter att få köpa en gåstol till Lia. Har tänk slå till med en sådan mycket snart. Snälla svärmor ville så gärna köpa den till henne, som en tidig julklapp, så det tackar vi för. Dom rekommenderas från 6 månaders ålder, om jag inte tar helt fel, så det känns helt rätt med en sådan nu.


Någonting som jag dock ska unna oss denna månad är denna vintermössa,




Fick inte tag på en bättre bild tyvärr. Den finns att hämtas på Åhléns.
Till Lill och Lia, och kanske en till mig med. Hur fina kommer vi inte att bli?


Kommentarer
Postat av: Linn

ååh, dom är så himla fina!! Theo har sin stickade pippi-mössa från farmor, men jag tror nog att jag ska inhandla en sån där till Theo också, för den är väl lite tjockare och mjuk innuti? :)

2011-10-27 @ 20:56:34
URL: http://linnlundberg.wordpress.com
Postat av: linnea

Precis, dom är ordentligt tjocka så det ska kunna fungera som vintermössa :) Ja, så roligt det vore, då får vi bara övertala Meoh och Milou att skaffa den också!

2011-10-27 @ 22:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0