Vår bästa dag.


Ja det är nog lördagar. Då har vi alltid hämt-pizza på menyn, Lill får bada utan att behöva tvätta håret (det har blivit ett mindre krig om just det), och äta glass med både chokladsås och hjortronsylt och självklart står ostkrokarna framme.

Slutligen avslutar vi dagen med ett sprillans nytt avsnitt av Den flygande mattan, Lills favoritprogram i alla kategorier. Det är väldigt kul att se på, även för Anton och mig.
Som allsång på Skansen, fast för barn kan man säga.







Det skall dansas


Och svingas




Hon somnade halvvägs in.


Och falla



Agent 007 skulle man va.




Och hoppas



Även Lill knoppade in tidigt.



Om några månader ska jag unna mig ett besök hos frissan, det skall färgas och klippas en tjugo centimeter tror jag.
Jag älskar ju tanken på att ha långt hår, men det är jobbigt och dagarna slutar med att jag står framför spegeln och sliter isär håret eftersom det klistrats samman under dagen.




Min hårförebild sedan jag var fjorton år.
Jag är fortfarande alldeles tokig i henne och kan spendera timmar att söka efter bilder.


Vackrast i världen.


God natt.



Trackback
RSS 2.0