Tacksamhet.

Ursäkta för den långa bloggpausen. Våran dator tvärdog förra veckan, bara 1 år gammal. Så nu ska vi säkerhetskopiera över allt vi håller kärt från den, för att sedan lämna in den för reparation. Nu provar jag att blogga från min telefon, det kanske ser lite knepigt ut därför. I dag är det en stor dag, vi fick äntligen uppleva en alldeles normal natt här hemma. Vi har haft sådana vansinniga nätter nu i säkert tre veckors tid då Lia har vaknat klockan tolv på natten och hållit sig vaken till sju på morgonen, rekordet är till klockan halv tio. Med undantag för en liten liten sovpaus på kanske en kvart vid fyra, fem tiden. Anton och jag har varit uppe med henne i skift. Hon har inte heller sovit så mycket under dagarna, högst fyra timmar, så därför höll vi på att bli tokiga. I går kväll bestämde jag mig för att ta tillbaka vårat liv, och höll henne vaken än hur mycket skrik och gnäll vi skulle få ta. Så hon fick bada, dansa och sjunga, se på när jag dammsugade och se på sitt favoritprogram - I drömmarnas trädgård. Det resulterade i att hon var vaken till efter klockan åtta, för att sedan däcka i säng. Jag hade tänkt att hon skulle somna klockan nio men det gick knappt. Anton var uppe med henne i mindre än en timme i natt, och sedan väckte Lill oss klockan sex. En fantastisk natt! Nu är det att hållas vaken på kvällar som gäller. Nästa mål att se fram emot är när jag inte längre behöver ligga mellan tjejerna i sängen, mitt i springan. Kanske kan dom sova i eget rum snart, fast det går nog aldrig Anton med på, och jag tycker också att det är mysigt och framför allt tryggt att veta att dom är nära. Nackdelarna är ju att dom väcker varann ibland när det hostas, dröms mardrömmar och när dom rullar runt runt. Men det tar vi sedan, att få sova hela nätter är absolut prio ett. Nu sover alla utom jag som ska njuta av nybakade muffins och Gilmore Girls. Under dagen får vi nog lyssna mycket på "Ooa hela natten" som Lill är närmast besatt av. Hon älskar verkligen musik och att dansa. Hoppas du får en jättefin dag!

Kommentarer
Postat av: mamma

Nu får vi hålla tummarna att det fortsätter med sömn om nätterna.

2011-11-28 @ 15:44:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0