Goddagens




Jag, Lia och hundarna var ute på promenad när Anton och Lill sov i morse. Men Lill hann smyga upp ur sängen och ställa till med hyss. Vanligtvis är jag på plats i lägenheten när hon går från sin sovande far, men inte nu.
Och då är det ju jättekul att leka loss med hundarnas mat... och vatten. Tur att hon inte känner sig manad att äta fodret.




Flickorna och jag steg upp klockan 05 och först nu har de bägge somnat. Det har gråtit och skrikits och nu hoppas jag att de sover episkt länge. Jag har huvudvärk och är ärligt talat lite utbränd. Jag drömmer om att Anton och jag får ta oss en resa i höst kanske, om det finns goda förutsättningar för det. Att få vakna av mig själv, och få äta frukost utan ett barn i famnen är en stor dröm just nu.

Men tänk så underbart vi kommer ha det sen. När rutinerna har lagt sig ordentligt och de kan leka tillsammans. Alla som jag träffar som har barnen tätt säger att det är jättejobbigt de första månaderna, men att det blir fantastiskt efter ett tag, och det tror jag på.







Hej då på er! Nu måste jag spendera dessa lediga minuter? timmar? sekunder? på bästa möjliga sätt. Det borde vara i vila, men jag tror nog att jag letar hus istället.

Kommentarer
Postat av: Lena

Hej !

Boka en resa till hösten.Jag tar så gärna hand om barn och hundar.

2011-07-04 @ 21:39:45
Postat av: farfar o farmor

Boka en resa ,vi tar hand om barn och hundar:)

2011-07-04 @ 21:42:10
Postat av: linnea

vi förstod att ni inte skulle vara svårövertalade ;) tack, det gör vi gärna!

2011-07-05 @ 06:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0