härlig morgon


min kära svärmor bjöd på jättegott hembakat bröd under julhelgen, det påminde mycket om mitt favoritbröd som jag brukade baka mycket förut men som jag blivit alldeles för lat för att göra nu. vilket är löjligt eftersom det nog är det lättaste brödet att baka i hela världen.
så, efter att vi slagit upp ögonen strax efter klockan sju, knåpade jag ihop det ännu en gång.




underbart gott är det med hembakat.


prova att baka det du med,

1 kg rågsikt
3 tsk bikarbonat
3 tsk bakpulver
1,5 dl ljus sirap
1,5 dl mörk sirap
1 msk brödkryddor
1 l fil

blanda samman för att sedan slås direkt ned i en långpanna.

30 min 150 °
30 min 125 °






Kommentarer
Postat av: svärmor

Tack för det Linnea ,ditt är säkert godare.Vilka härliga bilder på Lill .Längtar efter er :)

2011-01-05 @ 19:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0