Julaftonen

Tomtebloss med mormor och alla stora barnen.
 
Lia med moster Ulrika, morbror Fredrik och kusin O.
 
'
Många hade varit snälla.
 
 
Lia och morbror.
 
 
Morfar, eller det blir ju farfar här med lilla Olivia, sju veckor gammal.
 
 
Mycket roligt är det med en telefon, en soffa och en genomskinlig vägg.
 
 
 
 
Och .... hopp!
 
 
Knack knack på dörren!
 
 
Nu kommer tomten. Lill ville inte gå till honom.
 
 
 
 
 
Oj så skoj.
 
 
Lill tycker mycket om bebisar och håller sig nära.
 
 
 
Moster visar vad man kan använda bebisarna till.
Denna vagn var en julklapp, och en riktigt uppskattad sådan! Det blir roligt i vår när vi kan ta ut den och köra på större ytor än vårt nuvarande hem.
 
 
Olivia med sin farmor.
 
 
Med sin spexare till moster.
 
 
Stiliga dagen till ära.
 
 
Absolut tjusigaste klänningarna jag sett. Tyvärr var Lill så upp i varv och trött att det blev ingen bättre syskonbild än såhär. Lill fick faktiskt ta en tupplur när vi åt middag för att orka med kvällen.
 
 
Slåss och slåss. Inte på topp, som sagt.
 
 
 
Morfar och Lia.
 
Lill fick fiskespelet i julklapp. Det hade jag också när jag var liten.
Hon var jätteduktig och förstod snabbt hur man ska göra för att få upp fiskarna.
 
 
Lidia ville också fiska.
 
 
Väldigt nyfikna på sin lilla kusin. Det skulle vara roligt att snabbspola fram några år och se hur dom förhåller sig till varann. Dom blir nog riktiga kompisar.
 
 
Olivia Anna. Väldigt lik sin pappa.
 
 
Faster Ewa njöt av att se sig själv, farmor och farfar  och all övrig släkt på gamla videofilmer från sjuttiotalet.
Vi har nyss framkallat familjens gamla projektorfilmer till DVD.
Filmer som det var väldigt längesedan alla såg, vissa har aldrig sett dom, inklusive jag.
Och jag ÄLSKAR att se dom, har redan gjort det tre gånger. Det är sjutton klipp och täcker ungefär en timme.
Otroligt värdefullt.
Alla är så unga, underbart roligt att se.
 
 
 
'
 
Nu har jag bara för små pyjamasar. Jag måste tvätta upp Lills gamla igen.
 
 
 
En dockvagga, också en väldigt uppskattad julklapp.
 
 
 
 
 
Lill sjunger och vaggar dockan. Lia ser det mer som ett objekt som hon kan ställa sig upp mot.
En jättefin jul fick vi.
Nu är jag så less på julgranen och allt barr som faller så jag tror att jag skjuter ut den genom fönstret när Anton har vaknat efter jobbnatt.
Något som jag helt glömt bort är att jag köpte två stycken värmeballonger som jag tänkte att vi skulle släppa mot skyn. Dom är undanplockade och jag vet faktiskt inte riktigt vars.
Men i kväll ska vi släppa dom, det kommer nog barnen tycka om!
 
 
 
 
God fortsättning till er allihopa.
Trackback
RSS 2.0