1 december

Fastän vi inte har någon snö på marken har jag ändå lite julkänsla.
Mycket för att Lill börjar bli medveten om tomten, julpynt och klappar.
Julen har definitivt blivit tio gånger roligare nu när vi får göra det för henne och inte för oss själva.

Men vi kommer dock inte vinna pris för bästa julpyntet 2011. Vi har till exempel bara två tomtar, jag har varit ute på stan för att leta flera men då blir jag snål och tänker att barnen inte uppskattar allt det än ändå. Och vi har inte satt upp någon stjärna än, det gör vi i dag.

I helgen ska barnen och jag åka till Vännäs och hälsa på morfar och mormor och då kanske jag kan fynda några tomtar på second hand-butiken.

Det vi har kvar här hemma är att julbaka och klä granen, jag längtar!
Nu på morgonen har vi gjort i ordning pepparkakshuset, som är under all kritik, så det känns mer och mer som jul här hemma.


Förra helgen firade vi jul i Åsele och hade jättetrevligt, Tomten kom förbi och Lill höll på att börja gråta när vi frågade om hon inte ville krama honom.
Vi måste gå förbi Strömpilen någon helg när Tomten är där så kanske hon börjar värma upp mot honom.
Det blir spännande att se hur flickorna reagerar på julafton när det är så många barn som måste dela uppmärksamheten.

Här doftar hemmet av Hyacinter och jag älskar det! Starka dofter är underbart, många Hyacinter på jul är ett måste.

I går klipptes jag, frisören tog bort 30 cm jätteslitet hår och färgade resten i en fin ljus nyans. Jag är glad och nöjd och njuter av det "korta" håret, eller som frissan sa "du har ju fortfarande jättelångt hår!"


Nu vaknar barnen. Vi ska nog gå ut en sväng nu, det är så mysigt att gå ut i mörkret och titta hur alla julpyntar. Lill tittar särskilt vars alla stjärnor är och jag gillar mest ljusslingorna.


Kommentarer
Postat av: åsa

men så fint :)

känns så skönt när man fått bort de nötta torra håret. man känner sig få fräsch inför julen :)

2011-12-01 @ 18:07:58
Postat av: Sofie

Ser jättefint ut Linnea :)

kram

2011-12-01 @ 18:20:50
Postat av: Linnea

Tack så mycket, ja det känns jättefräscht.

Ska nog köpa en peruk med långt Cher-hår när

jag känner för att ha sådär superlångt hår :)



Vad roligt att du hittat hit Sofie! Nu är det nära

för er :) Kram

2011-12-02 @ 06:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0