-9

Dagens förmiddagspromenad mot affären var så underbar.
Ted Gärdestad i öronen, barnet som sover och solens strålar mot tallarna.

Jag är så förtjust i just tallar. Avskyr granar och björkar har jag inte så mycket för eftersom det är det populäraste trädet.
Tallen glöms lätt bort, och därför tycker jag om den så mycket.

Om möjligt kanske den förlorar mot vårens äppelträd, men det är knappt.

Barnet sover även denna gång och jag går runt och njuter av utsikten av allt julpynt.


Jag gillar att gå ut om kvällarna och bara kika hur andra har det i deras fönster, spinkningsvarning, men inte om man tittar på håll från gatan.


Bara för att se alla ljus.


Men det blir svårt att göra om vi ska bo ute på landet, då har vi nog bara några få grannar som förmodligen inte skulle uppskatta att jag står utanför och kikar in.
På tal om boende. Vi har beslutat oss för att slopa köpa hus och istället byta till större lägenhet.
Nästa beslut är vars. Jag gillar Röbäck och Vännäs. Anton bryr sig inte vars.

Det känns som att det är nu de stora besluten ska tas, för barnen ska ju börja hos dagmamma snart och skaffa kompisar och jag vill gärna inte dra bort dom från det boendet där dom har skaffat sig rötter.
Vi har ett par månader på oss att hitta en lägenhet, för jag spenderar inte en sommar till i denna ugn. Tiden får utvisa.


Bilder från förmiddagsprommis samt kvällsprommis. Tycker att det är roligt att någon passade på att hänga ut lite tvätt.

Trackback
RSS 2.0