En söndag för oss.


Nu har Anton varit ledig i tre underbara dagar, och vi har delat lika på arbetet med barnen. Himmelskt. Barnen somnar senast klockan sju varje kväll när han är hemma, bara en sån sak.
Så nu ska han jobba två dagar, och på fredag eftermiddag rullar fina blå bilen mot Åsele, det blir jättetrevligt.


Några bilder ur vårat liv de senaste dagar.




Lill älskar sin syster och vill hålla henne jämt. Men bara en kort stund.




Jag låser inte igen luckorna alla dagar numera, jag har sorterat bort alla knivar och annat farligt. Då tycker hon det är så kul att söka efter eventuella leksaker.




Kära nån. Nu klättrar hon upp helt på egen hand och öppnar fönsterna. Kasta ut saker är hon duktig på.
Men, det är klart att vi låser hasparna ordentligt så ni behöver inte vara oroliga.

Min nya telefon (iPhone 4) går att spana in på bordet, älskar den. Lill tog död på det sista lilla liv som min gamla telefon (iPhone 3) hade i sig när hon badade den i Sodas vattenskål. Anton kom hem med den i går, en present som går i rosa. Vilken fin man.




I går tog jag äntligen upp alla Lills gamla kläder och ska tvätta upp dom. Tror faktiskt att kartongen får stanna uppe i lägenheten, fastän vi verkligen inte har något utrymme, det är en löjligt liten yta vi alla 6 måste bo på. Längtan efter ett hus är större än någonsin.




Soda tar sannerligen sin plats.




Ingen skillnad för Sammi, förutom lite misstänkt artros. Han får lite mer kramar och bättre mat därför.





I dag har vi besökt lite affärer och bibblan. Det känns som en stor bedrift med två barn under två år.
Men framför allt jätteroligt att få komma ut och inte bara begränsa sig till hemmets trygga vrå.
Lill fick studsa i en hoppborg men det slutade med att en äldre pojke sparkade henne i ansiktet, denne och hans brors curlingföräldrar sa knappt någonting, inte ens förlåt, men det gick bara fint för Lill, hon fick en daimglass (till Antons förtret) och allt var glömt.


Nu ska jag ta mig ett vinglas, se Vänner och väcka Anton som alltid, alltid, alltid somnar i och med läggningen av Lill.


Hoppas Ni mår bra.




Kommentarer
Postat av: Lena

Klart man mår bra när ni snart är hemma .Förstår att det är fullt upp :)

2011-08-10 @ 20:39:14
Postat av: åsa

åh det dära med ett vinglas lät så gott. bara kunna sitta i soffan & ta de lugnt med ett glas rött. livskvalite vännen :)

2011-08-11 @ 16:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0