gisslandrama


jobbig förmiddag. hade tid på vårdcentralen kl 10.00. 9.30 såg jag att nästa buss till ålidhem gick först 9.50, skulle aldrig hinna i tid, bara att snabba på med vagnen och en halv-gnällig tjej.

efter mvc, stört-regn. inget regnskydd, Lill hade inga vantar eller tjockstrumpor på (letade som en tok i morse, men var till sist tvungen att gå).
den vanliga busshållsplatsen vid ålidhem var borta...?! gick efter vägen för att se om de flyttat den, men icket. har de ställt in turen mellan ålidhem-tomtebo just idag? säkert.
regnet var riktigt hårt, Lill började gråta och vi hade fortfarande ganska lång väg hem. förstod att jag inte kunde fortsätta gå under himlen när hon och fina vagnen blev alldeles blöta av regnet, så vi tog skydd under ett tak intill ett lägenhetshus, som självklart var låst.

tanken var att vänta ut regnet, men det blev snarare bara värre och värre, Lill höll gott humör länge, men efter kanske tjugo minuters väntan blev hon riktigt less. ingen buss i sikte så jag kom inte på någonting annat än att ringa anton som befann sig på sin praktik på tegs vårdcentral.
självfallet kom han och räddade oss för att sedan snabbt återgå till arbetet. det var mycket skönt, Lills händer och fötter var som is och hon var jättetrött.

nu har hon sovit i snart tre timmar. den upplevelsen tog på hårt.


vill såklart påstå att jag har den finste av alla antons i världen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0