klimpfjäll


under helgen har familjen dunder-karlsson befunnit sig i fjällen, i Lills gammelfarmor eivors fina stuga.
överlag har det varit en ganska krävande helg med långa bilturer (fyra timmars bilfärd mellan umeå-klimpfjäll), och ett sjukt barn. japp, Lill blev såklart sjuk, och det skulle självklart bryta ut precis när vi anlänt hos kent och lena.

men hon har varit otroligt duktig ändå, trots episkt mycket snor och feber. dumma som vi är har vi aldrig inköpt en febertermometer, men hon hade, otvivelaktigt, feber. under natten brände både anton och jag våra händer när vi tog på huden hennes. (på hemresan köpte vi en termometer som visade feber när vi kom innanför dörren)

kloka som vi var hade vi laddat upp med alvedon och nässpray även till henne på resan, så det tog ju bort det värsta förstås. men nässpray fick vi knappt använda, tror att hon tappat en stor del förtroende för oss efter allt fasthållande trots desperata protester. men det är väl sånt som man måste göra när man vill väl, fastän det känns så jobbigt.
det som vi inte ens tänkt på att ta med var näs-sugen, som jag var beredd att köra till vilhelmina till på lördag morgon för att köpa. det var ett riktigt stress-moment både för mig och Lill det här med snoret, ni vet ju själva hur det är att vakna upp och inte alls kunna andas för att det är igen-bommat, och hur jobbigt är det inte då för en sju-månaders bebis som inte har en aning om vad snyta sig innebär.

men det har ju varit en härlig helg ändå med trevligt sällskap och god mat!

nu ligger hundarna och sover gott i soffan, det kommer dom nog göra hela kvällen. bilresande och fjällsluften tar musten ur dom båda.





så här låg dom och myste i stugan. dom ligger nog mest jämt och sover, hemma som borta, oavsett tidigare aktivitet eller händelse.






























jag är lika besviken som ni att inte fler bilder togs! men förhoppningsvis blir det fler tillfällen då vi beger oss mot fjällen. då lovas mer foton på landskapet.


Kommentarer
Postat av: Malin

Gör som min morbror och sug ut det själv? ;) Ett vanligt förekommande då kusinen var liten och sjuk, icky varning! Underbart fina bilder, hösten är rätt mysig :)

2010-09-12 @ 19:07:34
URL: http://norraparkgatan.blogspot.com
Postat av: linnea

vet du vad, jag provade faktiskt!! men det gick inte :/ nöden har ingen lag.

2010-09-12 @ 21:54:20
Postat av: annah

åh vilka underbara bilder, så vackert det är med höst :)



jobbigt med snoriga små.....vet av egen erfarenhet att INGET hjälper haha om man inte lyckas få i nässpray men det brukar inte vara det lättaste....bara att härda ut tyvärr

2010-09-13 @ 10:47:10
URL: http://nybylivet.blogspot.com
Postat av: linnea

det låter bra, då behöver jag inte ha så dåligt samvete över att jag bara låter näsan vara, alltså.

2010-09-14 @ 05:52:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0