nä hörreni

här händer det ingenting numera.
ni är otroliga, ni tio läsare som trots detta kikar in varje dag för att se om det dykt upp ett nytt inlägg.
jag prioriterar vila högre kan man säga. mina järnvärden ser jättebra ut, men ändå känner jag mig ganska trött om dagarna.
det är nog bara en tidsfråga innan jag måste börja äta det där hemska niferexet.
snart är vi kallade till ultraljud, det ska bli så roligt att få reda på barnets kön samt förlossningsdatum! en underbar tidig julklapp! det känns så roligt att få ge Lill en livslång kamrat.



ja Lill då? hon har blivit riktigt stor, är inte alls någon bebis tycker vi, utan ett litet barn. hon älskar att titta på bolibompa på morgonen, och då allra helst 'i drömmarnas trädgård' och 'tweenies'.

hennes favoritsånger är 'klas klättermus', 'i ett hus i skogens slut...' och 'en kulen natt'.

hon kan ropa på mamma, inte genom att säga 'mamma', men 'mmm'.
hon är fortfarande väldigt mammig, men när hon ser anton lyser hela ansiktet upp och dom skrattar ikapp, dom har samma humor.

hon är jätteduktig på att krypa, men vill gärna att det ska gå så fort och faller pladask på ansiktet, vilket jag tycker är så obehagligt så jag håller henne helt från det många dagar. när väl hon kryper letar hon sig till första bästa möbel och provar ställa sig upp.

hon kan vinka och tycker det är jätteroligt! hon står och vinkar till talgoxarna som äter av våra talgbollar utanför fönstret, och till alla karaktärer i bolibompa. och självklart till alla faktiska personer som vinkar till henne.

hon undersöker allt med finmotorik, tycker det är som roligast att nypas och dra i näsa, mun och allt från ansiktet och faller nästan baklänges av skratt när vi säger AJAJ!
hon har blivit hundarnas stora skräck i och med detta beteende, och för att hon rusar mot dom i full fart med gåstolen och skriker.





nyfödd




en månad




två månader




tre månader




fyra månader





fem månader




sex månader




sju månader




åtta månader




nio månader


vad synd att vi inte har tagit kort på henne varje månad den tjugoandra, i en och samma ställning, så man riktigt skulle kunna se vad hon vuxit. men man lär ju sig. till nästa barn....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0