bra dag


var tacksam över att få vakna från en mardröm där jag befann mig på förlossningen och ingen barnmorska eller läkare ville godkänna att jag skulle få epidural. men det kanske inte är hela världen även om det skulle hända nu i april, eller jo det skulle nog vara det.

blev ännu gladare när jag vaknade pigg och glad 05.30, och Lill ville sova vidare till 06.30, härlig morgonstund med ensamtid framför dator med min obo'y och marmeladmackor.

dagen fortsätter i god anda då anton kommer sluta vid lunch idag, och komma hem för att göra egna köttbullar till mig, ja ni vet ju att jag är totalt oförmögen att laga mat på egen hand.
men jag har bestämt mig nu, jag kan verkligen inte fortsätta ge Lill burkmat från affären, jag vill bara kräkas så fort jag känner doften från dom, så inte kan jag tvinga henne att äta sådant skräp... så därför ska jag åtminstone laga det lilla jag kan så hon blir nöjd... en kokt potatis med smör är ju inte det svåraste till exempel.

har någon något annat bra tips vad jag kan göra för egen barnmat som ska vara väldigt lätt och ej tidskrävande?


senare i eftermiddag är anton bjuden på middag anordnat av sjukhuset, där alla examinerande sjuksköterskor (och läkare?) är bjudna och vill rekryteras.




anton fick ett ryck igår och gjorde några burkar åt henne med makaroner, köttfärssås med tomater och broccoli. just idag föll det inte henne alls i smaken, utan sammi och soda fick dela.

Kommentarer
Postat av: Malin

Hmm, svårt det där med mat. Hoppas du hittar nått smarrigt och enkelt som hon gillar :)

2010-10-13 @ 10:35:58
URL: http://www.norraparkgatan.blogspot.com
Postat av: Annika

Här kör vi bara burkmat, både jag och Nilas gillar´t!

2010-10-14 @ 20:31:39
URL: http://familjendunder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0