ultraljud





bebisen ligger som en ostkrok, så det är inte huvudet ni tror ni ser längst upp, utan det är magen. den mörka fläcken på magen är ett hjärta, och till vänster är huvudet liggandes upp och ned. luta huvudet åt vänster så ser ni bättre barnets konturer.

det bliva en dotter till! vi är så glada, det är ju så vi vill ha det. (jo, man får faktiskt erkänna det)

historien bakom lappen är, när jag väntade Lill läste jag alex schulmans blogg religiöst, i den berättade han hur han och hans flickvän hade varit på ultraljud när de väntade sin charlie, bett teknikern skriva ned könet på en lapp, sedan skulle de gå ut och äta en fin middag och öppna lappen tillsammans.
det tyckte jag lät så fint, så det har vi gjort nu båda gångerna. fast vi har knappt hunnit ut till bilen innan vi har kikat på lappen, men det blir minst lika speciellt för det.





lappen med Lill.



som jag trodde var jag inte så långt gången som jag en gång hade räknat ut, utan ligger en vecka efter. födelsedatumet ändrades till femtonde april. sånt är ju alltid trist, men huvudsaken är ju verkligen att alla delarna fanns på tösabiten och att hon mår bara bra.

nu börjar det roliga med namnfunderingar :) finns det något namn som passar bra ihop med Lills tro?  namnförslag välkomnas alltid!


Kommentarer
Postat av: Ulla

Kul med en liten tjej till. Dom blir nästan som tvillingar. Lill och Lisa passar väl bra.

2010-11-09 @ 11:14:09
Postat av: Malin

Åh, vad mysigt med en liten tjej till! :)

2010-11-12 @ 09:53:01
URL: http://www.norraparkgatan.blogspot.com
Postat av: Emma

åh, en liten tjeja till! kul att börja klura på namn, har ni hittat några förslag?

2010-11-12 @ 19:42:47
URL: http://harhosmej.blogspot.com
Postat av: caroline

ingen annan ger ju namnförslag, så jag känner ansvaret: liv eller livia. skulle ju passa som handen i handsken =)

2010-11-15 @ 00:01:46
URL: http://karakl.blogg.se/
Postat av: Annika

Vilket roligt sätt att ta reda på könet :)



Hmm, kanske Signe, Majken eller Vera :)

2010-11-20 @ 19:28:41
URL: http://familjendunder.wordpress.com
Postat av: M

Älskade Linnea. Stort Grattis till dig och din underbara familj! Ni förtjänar det bästa.

2010-11-23 @ 17:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0