fint





de två genomskinliga ljuslyktorna var en tidig julklapp till mig själv som jag inhandlade igår.
är så nöjd, nu har vi ett riktigt mysigt hörn som tidigare var alldeles för mörkt och tomt med bara de gröna lyktorna.

snön vräker ned här och säkerligen även i övriga norrland, innan halv sju var jag & soda ute och skottade våran gård och altan, känns så tråkigt när det kommer snöa igen på bara någon timme. eller ja, soda hjälpte väl knappast till något utan hellre hoppade ut all snö igen. vintern är verkligen hennes favoritårstid och hon älskar att dyka ned i högarna och leta diverse leksaker.

jag har varit vaken sedan halv fyra med Lill, men nu har hon förhoppningsvis somnat med fadern och jag ska ta härlig egentid med fika och några vänner-avsnitt innan hon vaknar igen.

om ekonomin tillåter åker vi nog till barnens hus idag och köper en fin pulka till Lill. det kommer bli perfekt att ha med på promenaderna med hundarna. lite roligare än att behöva sitta i vagnen för jämnan och inte kunna se vad som försiggås ute i världen.





lite snäll måste vi ju också vara mot fåglarna, så därför går jag ut ett par gånger om dagen för att sopa undan den brutala mängden snö som hinner lägga sig över deras nödvändiga mat.


Kommentarer
Postat av: Malin

Bra julklapp! Det är konstigt men det har inte snöat här i Vännäs, varken igår eller idag. Några snöflingor trillar dock ner nu, men inte som det varit i stan och längs kusten. Strange!

2010-11-27 @ 22:58:30
URL: http://norraparkgatan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0