bra dag


har redan hunnit dammsuga hela lägenheten fri från sodahår. ni kan aldrig ana hur mycket hår det rör sig om, och hur tjocka stråna är. huvva. men nu är det fint och inget raseriutbrott på hundarna bör komma från mig.
ska försöka kamma bort allt resterande hår jag bara kan nu när vi snart ska bege oss ut på prommis i den kalla luften. det är för övrigt jätteskönt med minusgrader eftersom vi aldrig behöver duscha av sammi och soda då.

ni förstår att det är mycket av min vardagslycka som hänger på hur städat vi har det. tyvärr. det är någonting som jag måste jobba på. men det är inte lätt att bara ignorera hur sockarna blir täckta av hundratals svarta hårstrån och övrigt grus.
ja, hundarna och allt vad de innebär. tänk vad fint och städat jag kunde ha det om inte dom fanns. men det är ju inte ens ett alternativ.





det lossnade över en natt för Lill med krypningen förra veckan någon dag. hon har inte trillat en enda gång och rör sig jättefint över hela hemmet nu. vilken frihet!
ett minus med detta är att hon gärna dras mot de sladdar vi har runtomkring och vill bita på dom. då säger vi "ajaj" och hon skakar på huvudet och skrattar.





fullt med fåglar har vi dagarna långa. jag tror att vårat fågelbord är lite "the place to be" för de små. igår flög en fågel in i Lills rum, soda låg och bara tittade på, helt obemärkt.





ibland har man tur. i fredags kom ett blombud med önskan om en trevlig helg från snälla kent och lena!
det är så trevligt att ha någonting fint att titta på över helgen, tack igen.


och anton slutar vid lunch idag, så vi hinner umgås länge. ska kanske försöka se någon film rentav, och äta fruktsallad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0