hundar


bestämde mig i onsdags för att jag inte längre tålde synen av sammi och tog därför fram saxen och började skapa.




så här såg det ut i begynnelsen. inte så farligt tänker ni säkert.
började att klippa runt ansiktet och öronen, vilket jag (och kunden) kan tycka är det mest besvärligaste.




resultatet. han blir ju så otroligt söt när ögonen får komma fram.
eftersom han tycker att detta är så otrevligt, skyndar han sig varje chans han får och söker skydd under bordet.




endast päls från ansiktet och öron, alltså.




nästa dag började jag ta itu med bakdelen, mycket hår föll av även från denna gång.





och då förvandlades han plötsligt till en liten gris. jag vet, ni tänker att det är väldigt fult, men det är okej. jag tycker det är supersött! han blir också väldigt lycklig av att få bort sin stora päls, ni ska bara se vilken energi som spritter fram.



igår fortsatte jag med skapandet och tog bort det mesta vid hans ena framben, hann aldrig färdigt då Lill hade ont om tålamod, var otroligt varm och jättetrött men kunde inte somna. det blev en tuff kväll för henne, förmodligen reagerade hon på vaccinet och fick alvedon. stupade i säng först vid nio-tiden efter gråt och grin, väldigt sent för att vara lilla Lill, och ovanligt med gråt, därför jag jag rätt övertygad om att det handlade om en släng av tre-dagars feber eller liknande.
nu ligger hon då och sover och har det så bra.




en tass, mank, nacke och rygg återstår innan han blir färdig och snygg. det tar oftast inte så här lång tid för mig att klippa honom, vanligtvis gör jag det i ett kick, och då tar det kanske två timmar, (kanske inte så mycket "i ett kick" då.) det kan tilläggas att jag bara använder en stackars nagelsax, men det går faktiskt väldigt fint.








av bandaget att döma förstår ni att soda gjort illa sig igen. hela klon är av... igen. pulpan är helt blottad och hon har ont.
skickade i väg en arg anton till jobbet som ringt runt till alla veterinärer i umeå, som alla har semester. veterinären i röbäck hade fullt och tog inte emot fler djur, och veterinärerna i vännäs svarar inte.
stackars de djur som är i behov av snabb hjälp.

då inte anton kan ta ledigt från arbetet, och jag inte kan bära en sövd 50-kilos vovve få vi helt enkelt avvakta och se om ärendet kan vänta till måndag. om inte får jag nog ringa till pappa eller bror efter bärhjälp och ta henne till veterinär på egen hand, men vilken station är frågan.





riktiga kompisar. nu håller vi tummarna att soda blir bra snart igen och att hon inte gör illa sig mer. detta är hennes fjärde klo som hon bryter av, och kanske åttonde gången som hon gör illa tassar överhuvudtaget.

tur att vi åkte i väg tidigare idag till djurmagazinet och köpte hem hundgodis, så kanske hon glömmer eländet för en liten stund.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0