trött dag


idag tog jag (!) bilen (!) och körde (!) till brännlands wärdshus där pappa bjöd oss syskon med familj på lunch, tyvärr kunde inte anton följa med eftersom han jobbar för fullt.
vi hade det väldigt trevligt, Lill åt glass och jag hade packat ned kameran, bara för att inse att minneskortet var kvarglömt hemma! jättetråkigt, annars hade jag förstås lagt upp massa foton här och nu.

efter lunchen gick vi en väldigt halkig och lång backe (stup) nedåt för att se på "jättegrytor" som låg nedanför restaurangen, vilket min svåger var eld och lågor över. jag och Lill tyckte inte att upplevelsen var likafullt så enastående eftersom luften var så otroligt kvav, myggorna attackerade och det var ren tur att vi lyckades hålla oss på benen och inte kana nedför.

Lill sjöng "mamamamamamamama" hela vägen hem i bilen och somnade sedan direkt vi kom hem, och har nu sovit i snart 4,5 timmar... jösses. jag låter henne sova ut, blir spännande att se hur kvällen artar sig efter det beslutet.

hon behöver nog sova, efter allt har hon ju haft en mindre trevlig dag med sex-månaders kontroll och vaccination, herregud vad hon tycker det är onödigt att hälsa på hos läkaren och sjuksyster.

dagens resultat från vägning och mätning blev 8 kg och 69 cm lång. sjuksyster sa att hon låg över genomsnitt för längd på flickor i hennes ålder, och jag tänkte direkt då och hoppas fortfarande att hon inte ärver min utveckling i längd.
som jag själv minns det var det aldrig roligt att vara ett huvud längre än alla i klassen. jag försökte till och med förhandla med mamma en gång om att faktiskt kapa av tio centimeter från mina egna lår, så skulle jag bli så lycklig och se ut som alla andra, det tyckte jag var logiskt.

hoppas Lill blir en aning tryggare i sig själv än så.


Kommentarer
Postat av: Annika

Dom är ju så gott som lika stora då Nilas och Lill :)



Tack för komplimangen, kameran är kanon och är en canon 500D, digital systemkamera.

2010-07-28 @ 19:29:38
URL: http://familjendunder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0