våran underbara jul




spenderades hemma hos Lills gammelfarmor, Eivor.




tre generationer, lite sura ser de ut att vara.




farmor visar Lill sin favorit ur Kalle Anka.








jag är så glad att min gamla klänning passade damen fint, tycker om den så.
och bröllopsklänningen passade tjockisen bara bra.




nej, det här gick inte alls. men det är ju ett klassiskt kort som måste tas.


det var nog inte Lills eller min bästa julafton, då hon var ganska trött och gnällig under hela dagen och bara ville vara i min famn. så det blev mycket bärande för mig, och roande för de andra. sällskapet och maten var av bästa slag ändå, så klart!
men längtan är ändå stor till nästa år, det ska bli så roligt att fira jul tillsammans med min familj, och då med två små. det har vi inte gjort nu på två år, kanske tre?

nu har julen städats ut hos oss, vi slängde ut julgranen och allt annat tjafs på självaste juldagen när vi kom hem, och himmelens vad skönt det känns.





och kolla! nu har vi äntligen köpt en ny säng!! 240 cm bred, det känns helt lagom.
Lill tycker det är så kul och slänger sig fram och tillbaka i den. under natten har hon legat mellan oss, raklång!
hur kan ni andra nöja er med en 180 cm säng? 240 är det nya svarta.




damen tar det lugnt i sin nya egna fåtölj från jysk. anton har velat köpa den till henne i flera månader, så igår slog vi till.
jättesöt är den.


stort tack till mina kära svärföräldrar för ännu en jättefin julafton i Åsele!


Kommentarer
Postat av: mormor

Lillgumman ser så stor ut när hon har egen fåtölj, men hon verkar ha det skönt.

2010-12-30 @ 15:12:45
Postat av: Michaela

Vart har ni hittat sängen? 240 bred



Mvh Michaela

2011-01-04 @ 01:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0