sovmorgon

oj, inatt har familjen sovit som aldrig förr. klockan sju väckte jag till slut anton som skulle iväg och arbeta 7.30. Lill har aldrig sovit tolv timmar förut, utan brukar ligga stadigt på tio-elva.

jag drömde sista halvtimmen om den allra minsta Dunder som nu var född. jag lunchade med två vänner på NUS och bar henne fint i min ryggsäck. hon såg precis ut som Lill, och hade ännu inget namn.

det är inte en omöjlighet att det faktiskt inträffar på riktigt eftersom jag inte har någon större drivkraft att leta åt ett bra namn nu. det som ska vara roligast. men det kommer, var så säker.
då anton inte har något större intresse för namn, lämnas hela saken till mig, och lika glad för det är jag. men är inte det en mammas privilegie egentligen? en slags gåva för att hon genomgått förlossningen.
det tycker jag.




hittade en bild på en jätteliten albin som föddes i vecka 23, samma vecka som jag är i nu.
visst är det fantastiskt. redan är dom små människor.


Kommentarer
Postat av: mormor

Men, så skönt. Häftigt vaknande för Anton, det brukar inte vara så kul att måsta rusa.

2010-12-15 @ 16:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0