blåbär












nu har vi fått in fina mat-runtiner med Lill sedan några veckor tillbaka. gröt till frukost och "riktig mat" till lunch och middag, känns så skönt att hon inte bara lever på välling. från början var det svårt att få henne att äta några riktiga portioner men nu lossnar det mer och mer, alldeles nyss åt hon sin första hela halva portion gröt.
innan det åt hon högst tio skedar. det känns så bra att hon nu tycker så mycket om gröt eftersom det mättar så länge.

om ett par timmar beger Lill och jag oss iväg mot den hemska bussen för att åka ned på stan och träffa vännerna Linn och lilla Theo, som är 3,5 månader yngre än Lill. det blir jättetrevligt!

nu när mammapengen har kommit ska jag unna mig ett par byxor denna månad. sedan vi blev tre i familjen har inte många slantar tilldelats till min eller antons garderob.
faktum är att mina "fina byxor" som jag nu skall bära under stadsfärden är ett par svarta leggings, en storlek för stora, så de hänger och ser ut som långkalsonger. utöver det har jag en "typ" harems-byxdress och två par stora mjukbyxor. så jag tycker inte att jag behöver känna dåligt samvete över ett eventuellt inköp.

Kommentarer
Postat av: Ulla

Man ska ju äta med hela kroppen.

Blev det några nya praktiska byxor?

2010-08-25 @ 12:45:52
Postat av: Linnea

Ja det blev ett par ljusa jeans, är jättenöjd!

2010-08-25 @ 14:48:45
Postat av: Lena

Åh vilka härliga bilder på Lill gumman och vad hon förändras,kommer ni hem nästkommande helg? Åker till fjället imorgon,burr,burr .kram

2010-08-25 @ 21:41:04
Postat av: Linnea

Ja, jag håller med, hon ser annorlunda ut på dessa bilder. Lik anton dock vill jag påstå. Anton ville hellre åka till Åsele det andra tillfället som passade, alltså om tre helger var det visst? Passar det er fortfarande?

2010-08-26 @ 21:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0