bildbomb vännäs




min morfars stuga i pengfors.




bara ett par av hans snickargårdar.




soda var laddad som vanligt.











mormor bjöd på vilda hallon. det var så väldigt gott att Lill gärna ville äta upp hela handen.




så härligt för hundarna att vara här.









jag känner att bilderna inte till fullo visar hur varmt det faktiskt var ute, för det var det, alldeles brutalt varmt.





en sådan härlig strand alldeles intill stugan, och alltid folktom.














hon vill så gärna hjälpa till med matningen.









kraftverket.




av alla morfars små hus är denna min favorit, lekstugan som han byggde åt oss barnbarn.





på skylten längst ned står det "här bor också andreas och robert". minsta kusin erik fick inte något tillträde till stugan.














någon av dessa fyra foton blir nästa förstoring på Lill, som stolt ska få pryda våran vägg.





vill ha blomman!




tar blomman.




















när jag först kastade ett öga på denna bild, tyckte jag Lill var så lik min bror som bebis. vad säger ni mamma & pappa?




med sin väldigt upptagna morfar. förhoppningsvis ser vi mer av honom i november någon gång när golf-säsongen nog är över.




en gammal och sliten skrållan dök upp.









väl i hemmets trygga vrå fick Lill prova på att äta på egen hand. det var mycket underhållande både för henne och mig, men nästa gång tror jag det kommer ske utan kläder på.





Kommentarer
Postat av: Kent o Lena

Vilka härliga bilder,ni hade en härlig da där ute.Nu har vi massor av bilder att ha som skrivbordsunderlägg.

2010-08-16 @ 08:31:28
Postat av: Ulla

Nog ser det härligt ut. Av dom 4 bilderna du funderar på att förstora har jag satt nr 2 som skrivbordsunderlägg och det blev jättefint.

2010-08-16 @ 11:15:16
Postat av: Ulla

Nog måste du ju medge, när du tittat på de här bilderna, att sommaren är ljuvlig.

2010-08-18 @ 07:25:36
Postat av: linnea

kan inte påstå att synen av solen ger mig något annat än grav ångest.

2010-08-19 @ 21:10:49
Postat av: Erik

jag röstar också på bild nr 2!

2010-08-22 @ 14:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0